.

.

lördag 14 september 2013

Gäddor och abborrar (12/9)

Efter en dags arbete så måste man givetvis slappna av och vila lite, det gör man bäst genom att ta en fisketur!

Polaren Nicklas var sugen på att testa på lite nya ställen så vi drog ut till skärgården och hittade genast ett till synes bra ställe. 
Nicklas körde med jerk och jag med spinn. Efter några minuter så nappar det, en fin abborre på 500g!



Jag kastar åter några kast och vevar hem, plötsligt slackar linan till ordentligt och spinnaren slutar att spinna... Jag vevar hem för fullt och tror självklart att jag fått nåt skit på spinnaren, men i nästa ögonblick så viner bromsen för fullt! En glupsk gädda! Efter en intensiv kamp så landar jag fisken och strax därpå får han friheten igen. Uppskattningsvis ca 4 kg.


Nicklas kastar några kast och där sitter det en mindre gädda, kanske 1 kg på sin höjd. Men en trevlig kamp! Tyvärr fick vi ingen bild på den då han krokade av den i vattnet.
Efter att ha sulat iväg min spinnare pga lintrassel så åkte det på en reflex red med silversked och liten gummifisk bakom. Denna levererade fint! En trevlig abborre på ca 300g.


Solen går ner och det börjar bli dags för oss att dra oss hemåt, i samma ögonblick så får Nicklas följ på en redig gädda! Tyvärr så nappar den inte utan bestämmer sig för att vända precis innan kajkanten...

Nåväl, en lyckad fisketur!

Skitfiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar