.

.

torsdag 20 februari 2014

Gäddfiske för hela slanten

20/2-2014

Slutjobbat för den här veckan. Nästkommande dagar blir det 100% fiske.
Dagen till ära bjöd på gäddfiske med Karlskrona Fiske Team. Fiskeområdet idag blev Fäjö då det trillat in en hel del rapporter därifrån. Grabbarna var redan på plats innan min ankomst och hade värmt upp gäddorna med bland annat Epic-jiggarna!

Vädret var magnifikt, knappt någon vind, solen tittade fram titt som tätt och man kunde verkligen känna att våren är i luften. 



Jag riggade mitt spö med en Relax Kopyto jigg i färgen silke/svart/röd. Redan på första kastet satt första gäddan, en liten slips dock, men fisk som fisk!
Några kast senare hugger det igen, en abborre på ca 0,5 kg. Trevligt att abborrarna börjar komma igång nu, de brukar inte vara så aktiva såhär års..
Efter ett litet tag hugger det ytterligare en gång, en något större gädda, men fortfarande liten..
Det blev nu mycket glesare mellan huggen och jag bestämde mig för att prova ett annat ställe. Passade på att byte spö till jerk och riggade det med ett Jenzza drag i färgen Red tiger. Efter bara några få kast så högg det brutalt! Trevlig fajt, något mindre fisk.





Bytte färg till "Gädda" och även då högg det på bra..


Det började nu blir sent och grabbarna från KFT hade stuckit hem pga deras hockeyträning. Jag var riktigt hungrig och kunde bara tänka på mat men bestämde mig för att testa några kast med jiggen innan dagens slut. Det visade sig vara ett klokt beslut för efter 4-5 kast så högg det återigen till! Något finare fisk i fin kondition, riktig tjockis.



Allt som allt 6 gäddor och 1 abborre, för mig. 3 gäddor för KFT.
Det var allt för den här gången! Imorn lutar det åt havsöringsfiske på Hasslö. Är det någon som är sugen så får ni hemskt gärna följa med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar