.

.

söndag 5 april 2015

Nya förmågor

Vi ses imorn 05:00 vid Millegarne. 05:00!? tänkte jag.. Det är ju mitt i natten och innebär att jag måste gå upp senast vid 04:00... La mig 01:00 och sov 2,5 timmar. Detta kommer bli en underbar dag tänkte jag...

Nåväl! Jag packade min väska och begav mig ut till Millegarne för att möta upp Jens och Mikael där. Jag hade givetvis tagit med min mitt nya Westin W6 10' 10-30g haspelspö som jag bara några dagar tidigare hämtat hos Karlskrona Båt & Fiske. 

Vi passade på att kika under bron 50 meter ifrån parkeringen och kunde där se 4-5 havsöringar stå i strömmen och gotta sig. En riktigt trevlig syn. 

Vi körde iväg några km till och parkerade bilarna, tog fram all utrustning och riggade spöna. Därefter påbörjade vi promenaden ner mot kusten. 





Det första vi ser när vi kommit ner är givetvis en säl... Vi vadar ut och nöter på en stund men det verkar vara ganska dött just nu. 


Jag och Mikael tar en kortare fika medan Jens nöter på. Rätt som det är så smäller det på för Jens omedelbart efter första kaffeklunken. Jens fångar sin allra första havsöring någonsin! Det blir inte bättre än så!
En blankbesa på strax ovanför 1,6 kg. 
Eftersom Jens inte har någonn håv hjälper jag givetvis till med håvningen, och vilket drag det är i den lilla krabaten!







Jens var tvungen att åka iväg på ärenden, men kom tillbaka några timmar senare... Med korv & bröd, dricka och ett nyinköpt Westin W3 11,3 fots havsöringsspö med drag osv. Han blev riktigt biten av havsöringsfisket kan man säga!
Det är alltid kul med nya förmågor!

Imorn blir det ett pass till med förmodligen ännu bättre resultat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar