.

.

tisdag 27 augusti 2013

Abborrar!

Idag efter jobbet beslutade jag mig för att sticka iväg på en liten fisketur så jag ringde Magnus och kollade ifall han ville följa med, givetvis så ville han det. 
Magnus brinner nästan lika mycket för fiske som mig, jag kan vara lite extrem ibland och tex fiska varje dag i 2 veckor, sedan har jag en viloperiod på några dagar. 
Hur som helst så plockade jag upp Magnus utanför hans lägenhet och vi begav oss till Verkö där jag fått några fina gäddor innan. Väl på plats så åkte jerkspöet fram för att kamma av området efter gäddor. Gäddor fanns det, men de var inte ett dugg sugna på min reel eal...
Bytte till spinnspöet och fick genast upp en fin abborre. 
Efter några bilder så fick han åka tillbaka till sjön och simma vidare.


Magnus hade flera napp men tyvärr så lyckades han inte landa några fiskar denna gången. 

Efter att vi fiskat av området väl så bytte vi plats till lyckebyåns mynning. 
Stället såg helt perfekt ut för fiske: En lång brygga, hyfsat djupt och gott om plats för 2, underbart.
Vi stod här kanske i 10 minuter innan det nappar på min Reflex Red, en livlig abborre!
Han kämpade på tappert.



Efter 30 minuter bröt vi för att åka hem. 
Om vädret tillåter så kanske det blir lite havsöringsfiske imorn, eller så fortsätter jag längs lyckebyån efter grov gädda, den som lever får se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar