.

.

fredag 23 augusti 2013


Gäddfiske!

Efter en vecka av trögt havsöringfiske så bestämde jag mig för att lägga det på is tills havstemperaturen sjunkit en aning.
Åkte iväg till Kamms i Karlskrona för att hämta min nya rulle som jag fått ut på garantin. I samma veva så träffade jag en kollega från jobbet som var där och köpte lite nya drag osv. 
Vi bestämde oss för att köra lite hederligt Gädd & Abborre-fiske så vi stack till hans båt och begav oss ut i skärgården!
Efter att ha åkt runt till lite olika platser så nappade det till slut, Viktor fick en fin gädda på ca 3 kg, den fick åka tillbaka igen. Strax efteråt var det min tur, dock en fin abborre!
Efter att vi fiskat av området så slutade det med 1 gädda och 3 fina abborrar.
När vi skulle dra oss hemåt igen och starta motorn, så vägrade den.. Så klart. Efter en 30 minuters mekande så gav vi upp och började ro hemåt istället. Vi träffade på ett mycket trevligt par som erbjöd oss bogsering hem, mycket snällt! 

 Fiskeområdet

 Bogseringen


Dagens fångst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar