.

.

söndag 18 augusti 2013

GÄDDA! 

Var ute här om kvällen och letade efter lite nya fiskeställen. 
Åkte till en ö kring Karlskronatrakten som heter Verkö, testade ett antal ställen men allt var skit, alldeles för grunt. Och endast grusvägar dessutom, var ett helvete att komma fram med bilen.
Men till slut så hittade jag ett trevligt ställe, såg ut ungefär som en liten pir. Ganska djupt på båda sidor och lite olika bottendjup och beskaffenhet , allt från sten till alger. Här borde det finnas fisk tänkte jag.
Nötte väl ca 1 timme med olika typ av spinnare, utan framgång. Bytte drag till grön Viblure och fick genast ett ordentligt bottennapp... Kastade ytterligare en gång och trodde att jag hade fått bottennapp igen, men icke! Spöet gick upp och ner.. Fisk!  En glupsk gädda huggit på min viblure, kampen började.. 
Efter ca 10 minuters vevande så fick vi till slut upp gäddan på land. Vågen visade otroliga 7kg! 
Huvudet var ungefär lika stort som mitt, skrämmande...

 

Tätt efteråt så nappade den här lilla abborren på metspöet.


Summa sumarum, en lyckad fisketur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar