.

.

fredag 23 augusti 2013

Åter på plats i Karlshamn!

Efter helgens havsöringfiske i Karlshamn bestämde jag mig för att dra dit igen flera gånger samma vecka. Det blåste lite kraftigare sydvästlig vind den ena gången så förutsättningarna var betydligt bättre än sist!
Jag stack till Vägga först, noll...




Det blev åtminstone en fin solnedgång!

Jag misstänkte att jag inte skulle få någon havsöring, men jag passade på att leta reda på lite nya ställen i området. Åkte till kofsa, där det tydligen hade fångats en hel del havsöring i våras, (bilderna är från andra tillfället samma vecka, blåste något mer då):




Området är idealiskt! Rejäla djupskillnader och vare sig det blåser ostligt, västligt eller nordligt så passar vindarna perfekt. Det är bara att ändra sida på udden så har man ideala förhållanden.
Kammade även noll här... Blev väldigt förvånad.

Stack iväg till andra sidan av Sternö, skulle tydligen vara bra där med. Området såg väldigt lovande ut, förutom nån drulle som lagt ut nät precis utanför...




Sumpade ett drag, förlorade 40 meter lina och rullen pajade, blev lagom bitter...
Efter det stack jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar